2014. augusztus 17., vasárnap

Kritika #7 | ~ Dorina B.


 Író: Cat


Fejléc:
Amikor először ránéztem a fejlécre tetszett, de aztán jobban szemügyre vettem és nem voltam elragadtatva. A balerinákat és a balerina nyakláncot jobban elhalványítanám, mert így túl kitűnik. Az van a középpontban, nem pedig a két főszereplő. Szerintem a lány dúl világos a képen, a fiú meg túl sötét árnyalatú. Vagy legyen mind a kettő világos vagy sötét. De ne mind a kettő egyszerre! Amikor a címre néztem nagyon tetszett. Sokadik nézegetésre vetem észre, hogy a dark felirat is ott van, de feketével és más betűtípussal. Ez így nem szép és nincs is egy sorba. Így is tagolhatnád a címet:

Whispers
in
the dark

Remélem érted. Itt már tudsz játszani a betűszínekkel és a betűtípussal is.
(Most vettem észre, hogy nem te csináltad, hanem valaki más, így akkor ez a rész neki szól. Ha rám hallgatsz és szebbé akarod tenni a blogot, akkor rendelj egy új fejlécet, olyantól aki már nem kezdő a szerkesztésben.)

Design:
Csodálatos!
Tetszik a külső háttérnek a virágos mintája és a fehér alapszín.  A rózsaszín betűk és a szívecskék csak hab a tortán. Nagyon tetszik!
A modulok a helyén vannak.
Annyiba tudnék csak belekötni, hogy ahol írsz pár mondatot, hogy mit gondol a lány és a fiú, azt megváltoztatnám. Nem a képre tenném a szöveget, hanem a kép mögé, hogyha rámész a képre, akkor ne a képen legyen a szöveg, hanem egy sima oldalon és így a kép is megmarad szépen.
A chat link színeit megváltoztatnám rózsaszínre, mert a kék nem passzol a blog kinézetéhez.
A zenelejátszót úgy állítanám be, hogyha az olvasó elindítja, akkor meg, ha nem indítja, akkor nem megy. Valakik meg szoktak ijedni, ha rákattintatnak egy blogra és egyből üvölt a zene.
Összességében minden passzol minden. Ez így szép.

Könyvborító:
Nem tudom, hogy te csináltad-e vagy sem, de nem szép! Nekem annyi jön le ebből, hogy van egy alapháttér és két png. Nem szép. Rendelj inkább!

Történet:
Először is a szöveget sorkizárttá tenném, mert úgy lesz szép a kinézete.
Az első hiba, amit észrevettem és szinte még nem is kezdtem el az olvasásba:

Ahogy te írtad: Azt mondják könnyű a felejtés.Hát én nem tudom ki,hogy van ezzel,de azt hamarabb elfelejtem mikor anya szól,hogy vigyem ki a sötét ruháimat a mosásba,de ŐT nem tudom elfelejteni.

Ahogy kellene írni: Azt mondják könnyű a felejtés. Hát én nem tudom ki, hogy van ezzel, de azt hamarabb elfelejtem, mikor anya szól, hogy vigyem ki a sötét ruháimat a mosásba, de ŐT nem tudom elfelejteni.
A vesszők után és a mondat végi írásjel után tegyél szóközt, mert így van a hivatalos írásnál.
A prológus agyon-nagyon érdekes. De már itt sablonos. Szinte minden második blog azzal kezdődik, hogy a lány meg a srác az utcán vannak, összeütköznek, bocsánatot kérnek egymástól, zavarba jön a lány, majd elmennek egymás mellett mintha mi sem történt volna.
Nagyon kevés fejezet van fent, így nem tudok sok mindent írni.
Helyesírási hiba akad bőven. A történet egyszerű rövid mondatokból és sok-sok párbeszédből áll. A párbeszédekből nem derülnek ki, hogy milyen hangsúllyal mondják, vagy ki mondja. Azt tanácsolom, hogy legközelebb írd oda a beszéd után, hogy ki és hogyan mondta. Írok egy példát, hogy értsd:
-Nos, tegnap neki mentem egy srácnak az utcán és… - mondta Jasmine, majd zavarában lehajtotta a fejét.
Ne az olvasónak kelljen mindent ki találnia.

Remélem nem bántottalak meg semmivel. Csak segíteni akartam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése