2014. augusztus 1., péntek

Kritika #1 | ~ Dorina B.

Sziasztok!:)
Mivel a kritikaírónk szünetel, ezért most én fogom kifejteni a gondolataimat a blogokkal kapcsolatban.

Író: Ana Payne
Blogja: Magic Life


Fejléc:
A fejléc nem igazán tetszik. Harry rosszul van kivágva. Lehet körülötte látni a fehér alapszint.
A cím igen kitűnik a fejlécen, én egy kicsit halványabb fehérre venném és valami más betűtípust választanék, de ez is jó.
Az viszont egy jó pont, hogy tükrözi a történetet mondani valóját, mert ott van egy lánc, ami első ránézésre is valami varázslatot sugall.

Design:
Nekem személy szerint nagyon tetszik a lila szín. Talán a külső hátteret változtatnám meg egy kicsit halványabb színre, mert zavaró lehet az olvasónak, ha a bemutatást olvassa.
Nagyon tetszik, ahogy oldalt gif-ek vannak a fiúkról és alatta egy pár mondatos gondolat.
A népszerű bejegyzéseket és a blog arhívumot talán felcserélhetnéd. De mivel láttam, hogy van külön fejezet oldalad, így elhagyhatod az arhívumot.

Szereplők:
Szeretem, ha egy blognak van külön szereplő címkéje is. Így legalább nem a történetben kell keresgélned, hogy mégis ki kicsoda. Jó gondolat volt, hogy leírd ki hány éves, hol lakik, hol született és mi a képessége.

Történet:
A prológust egy kicsit hiányoltam, de ez nem nagy gond, ha nincs. Híres írók se mindig szoktak prológust írni, így tőled se várható.
Az első dolog, amin megakadt a szeme, az a mondatod tagolása. Vesszők és mondtad végi írásjelek után kötelezően kell tenni szóközt. Írok is egy példát:
Ahogy te írtad: Már délelőtt óta Niall-lel vagyok a konyhában,mivel összeakarunk hozni egy finom csokis pitét.Na igen,csak az a gond,hogy sehogy sem boldogulunk.
Ahogy helyes: Már délelőtt óta Niall-lel vagyok a konyhában, mivel össze akarunk hozni egy finom csokis pitét. Na, igen csak az a gond, hogy sehogy sem boldogulunk.
Egy jó tanács! Word beírd le először a szöveget, mert nagyon sok helyesírási hibád van és ez nagyon zavaró tud lenni az olvasó számára.
Az első fejezetben sok a párbeszéd és kevés a leírás. A leíró gondolatokra is figyelj oda.
Lehet, hogy velem van a gond, de az első pár részből semmi sem derül ki, hogy vajon milyen képességük van vagy hogy mire, hogyan használjál. Ilyenkor az olvasók többsége csalódik, mert nem ezt várták a történettől, ahogy most én is csalódtam.

Ne haragudj, ha megbántottalak. Ez csak az én véleményem! Ez nem lenéző vagy nem is tudom miféle kritika volt, hanem építő jellegű. Nem tudom, hogy mi óta blogolsz, de ha megfogadod a tanácsaimat, figyelsz az írásodra, akkor egy idő után sokkal jobban tudsz majd írni. Saját tapasztalatból mondom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése