2014. szeptember 6., szombat

Kritika #16 | ~ Dorina B.

Író: Mar!ka
Blogja: Lázadók
Előre is sajnálom, 
ha megbántalak, 
de minden szavam építő jellegű!!!

Fejléc:
Nekem nem tetszik!!! Először is Vanessa Hudgens lejjebb van, mint Ashely Benson. Nem tudom, hogy miért, de nekem nagyon megütötte ez a szememet. A hátul lévő nagy karakter szépen ki van vágni, Vanessa kivételével. Nála nagyon látszik a fehér háttérszín. Justin kivágása sem szép. Látszik, hogy radírozva van, ami nem igazán igényes munkának mondható. A betűszín és típus nagyon nem illik az összhanghoz. A betűtípus túl egyszerű és nagyon kitűnik a színe. Oké, persze, az a lényeg, hogy kitűnjön a cím, de ez már túlságosan is kitűnik. Vagy változtass színt vagy halványítsd le.Azért pedig külön dicséret, hogy a te munkád! Látszik, hogy kezdő vagy, de van még mit fejlődnöd. Én is most tanulom vagy is próbálkozom a fejléc szerkesztéssel, ezért, ha ránézzek valamelyik fejlécre, egyből meg tudom mondani, hogy hogyan készült. Az én véleményem szerint - javíts ki, ha tévedek, de ezek sima png-k egymásra illesztve, semmi komoly.

Design:
Nem illik a fejléchez a színvilág. A sablont tedd 'egyszerű' változatra, mert így a szöveg olvashatatlan, hogy látszik a háttér is mögötte. Nekem az ilyen stílusú blogok nem igazán jönnek be. A betűszín szép pasztell, de nem illik az összhatáshoz. A cím és a dátum lila színe szinte nem is látszik. A betűtípust mindenképpen változtasd meg, mert nagyon fájdalmas így olvasni. Még csak a egy bekezdést olvastam el, de nagyon megfájdult a szemem és még össze is folytak a betűk. A szavazáshoz ne tegyél smiley-kat, mert ront a kinézeten is, de főleg, hogy nagyon kislányos. Az információt és html modulba tenném bele, mert ez sem szép.

Szereplők:
Minden szereplő png, csak Justin nem. Miért? Ráadásul a png-k nincsenek is szépen kivágva.

Történet:
Ha beírtad a címet a cím helyére, akkor a történet elejére miért írod le még egyszer a címet? Kicsit hülyén fogalmaztam, de megmutatom, ha nem érted:
Dátum: 2014. augusztus 27.
Cím: Prólogus
---- elkezded a történetet ----
*Prológus* <---- ez ide nem kell, ha már egyszer leírtad.
~ Jade szemszöge ~
Szöveg..........
Prológus:
Ahogy te írtad: Anya szólt -még kiskoromban- hogy ne higgy a szemednek és idézem őt :  "egy könyvet sem a borítójáról kell , megítélni "
Ahogy helyes: Anya - szólt még kiskoromban -, hogy ne higgyek a szememnek. Idézem: ,, Egy könyvet sem a borítójáról kell megítélni."
Érzékeled a hibáidat? 
Borzalmas! Bocsánat, de ezt kell, hogy mondjam. Összefüggő mondatok külön sorban.. Minek? Vessző hibák ezerrel!
Leírom neked a prológust hibátlanul, mert halmozod a hibákat! Még egy! Miért teszel pár szót idézőjelbe? Felesleges.

Az én verzióm:
Áh, mindig ez van! Tudhattam volna, de nem! Mint mindig, most is csak a saját fejem után megyek.
Anya - szólt még kiskoromban -, hogy ne higgyek a szememnek. Idézem: ,,Egy könyvet sem a borítójáról kell megítélni." Amikor még kicsi voltam, szó szerint "ittam" anya minden egyes szavát. És most is ezt tenném! Bár megtehetném! Bér még mindig itt lenne! Itt ülök egymagamban, egy elhagyatott padon, egyenes háttal, ahogy anya tanította. A saját gondolataimat sem hallom a kamionok zajától / dübörgésétől. Pedig lenne min gondolkodnom, és át is akarom gondolni az elejétől a végéig. 
Miért hagyott itt? Nem szeretett? Egy kicsit se? De én megbíztam benne, mint mindenkiben. Ez egy átok, rohadtul az. Sajnos, ez sem tartozik az előnyeim közé. Ha elmélkedni szeretnék, mindig ugyan arra a helyre megyek. Most is oda tartok.
Végig mentem a megszokott úton, míg meg nem találtam azt az ismerős padot, amihez annyi emlék fűz, hogy sírni tudnék, ha csak visszagondolok a múltba.
Leültem és próbáltam felfogni, hogy mi történt velem nem egészen negyed órával ezelőtt.

Az az egy biztos, hogy egyedi a történet és még jobban izgalmas lenne a helyesírási hibák nélkül. 
Tényleg nem akartalak megbántani. Látszik, hogy kezdő vagy, de idővel sokkal jobb lesz az írásod is és fogalmazásod is! Ha gondolod, akkor írjál kommentbe vagy az e-mail címemen egy levelet (dodorinna@gmail.com) és segítek neked. Be is vehetsz a blogba és megcsinálom a design és a fejlécet is. A döntés rajtad áll! 

Még egyszer nagyon sajnálom, ha megbántottalak, tényleg csak segíteni akartam!

~ Dorina B.

1 megjegyzés: