2014. február 19., szerda

Kritika #5 | ~ Perry M. ~

Heaven In Your Eyes
író: B./Rose Grisham

Design
Az oldaladon a fakó színek domínálnak, ami talán szép is lenne, ha különbözőek lennének. Az, hogy olyan színű a háttér, mint a fejléc, elveszi a kedvet. Ha ugyan ez lenne a háttere, csak világoskék árnyalatban, jobban nézne ki.
A fejléc színe maradjon mindenképpen, csak annyi bajom van vele, hogy üres és nem látszik a felirat. Viszont a rajta lévő képek jók, odavonzzák a tekintetet.
Az oldalsáv elrendezésére és a bejegyzések formájára a perfekt jelzőt használnám, mert mást nem nagyon tudok. Csak és kizárólag a háttérrel és a fejléccel van bajom, a többi úgy ahogy mondtam: perfekt. Szóval nem is húznám tovább az időt.
♦ Pont: 10/8

Történet
A prológus nagyon emlékeztet egy könyv kezdésére, ott is az édesanya halt meg, igaz ő lóbalesetben. Ezt csak úgy mellékesen említettem meg, nem fontos. Viszont az már szemet szúrt, hogy kissé rövid lett, valamint van benne szóismétlés is. Használj szinonimákat, pl. anya: anyu, mama.
Fejezetek: egy - igaz, nem túl súlyos - hibától, amire mindjárt ki fogok térni, és a szóismétlésektől (merthogy sokat találtam - nem olvasod át?) eltekintve nagyon jó. Legalább két izgalmas valami történik fejezetenként, ez a minimum. Négy pont. Hosszú, tartalmas. Még egy pont. Helyesírási hibát nem láttam. Három pont. Az írásstílusod is jó, egy pont. Egyedül a fentebb említett hibákért vontam le.
De ahogy ígértem, kitérek a legelsőre. Mégpedig az lenne, hogy: párbeszédnél ha kijelentő mondatot mondott a szereplő, és utána gondolatjel következik, nem kell pont. Felkiáltó- és kérdőjelnél ez nem így van, azokat ki kell rakni, de a pontot nem. Például: "Öhm - mondtam hajamba túrva. Ne. Szóld. El. Magad. - Hazament. Nagyjából 10 perce. - mondtam feszülten..." Itt az Öhm után nem raktál, ez így jó. Viszont a 10 perce után ott van. Vagy csak piszkos a monitorom?
Hát, ennyi lenne, kizárólag ezen két hiba miatt vontam le.
♦ Pont: 10/9


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése