2015. július 8., szerda

Kritika: Kiss me quick

Író: Destiny fox

Első benyomás:

Először azon ragadt meg nyilván a tekintetem, hogy angol a cím.
Ezt persze nem könyvelhetem el hibának, de én azt vallom, hogy ha valaki magyarul ír, akkor a cím, amit a történetének ad is legyen már magyar...

A fejléc nekem tetszik. A különböző színek miatt elkülönül rajta a két karakter, amiről az jut eszembe, hogy azért a címmel ellentétben ez nem egy rózsaszín felhőkön úszkáló romantikus történet lesz, mert az a két szereplő két külön világ.
A színek szépek és lágyak, szerintem jól válogattál.

Az oldalsávban a magamról és az információk modult feljebb tenném, hogy jobban szem előtt legyen, hiszen ez mégiscsak két fontos rész.

A szereplők rész nagyon szép összeszedett, egyértelműen kiemelkedik, kik lesznek fontos szereplők a történetben, mert róluk bővebben is írsz. Igazán szép munka :)

A díjak részt feleslegesnek gondolom, tekintve, hogy nincs benne semmi.

A trailer jó lett, felkelti az érdeklődést, éppúgy, mint a fülszöveged is. Olvasásra csábít :)

Történet:

Rögtön a helyszínekhez tévedtem elsőként... És nálad is annyit tudok mondani, hogy remélem, a képek nem helyettesítik majd a leírásokat ezekről a helyekről.
A végén az angol szöveget megint annyira sajnálom... Olyan gyönyörű és változatos nyelvünk van, nem látom értelmét belekeverni az angolt...

A prológus elolvasása után tényleg egy kicsit sablonsztorinak tűnik a történet, úgyhogy remélem, majd tényleg egyedi lesz. Ennyi alapján olyan, mint a Grease, csak télen találkoznak: első látásra szerelem, utána el kell válniuk, csak egy kis korhatáros tartalommal megfűszerezve.
De egy szokványos történetet is egyedivé lehet tenni, úgyhogy nézzük a többit :)

Őszintén szólva a második fejezetnél még mindig elég kiszámítható a történet. Na, de néhány érdekes dolog, amiért megemlítettem, hogy itt tartok. Az egyik, hogy hogyan történhet ilyen? Tudtommal a gyerek dönti el, melyik szülőjével marad, ilyen kis dolgok miatt pedig nem szakítják el erőszakkal attól, akit a válásnál választott. De javíts ki, ha rosszul tudom, szerencsére még csak olyan ismerősöm sincs, aki ilyen családban él. A másik, hogy érkezésekor hogy lehetett már berendezve a szobája? Mármint persze, megcsinálhatta az apja vagy a testvére, de egy lánynak szerintem hagyni kell, hogy olyanra alakítsa a kis birodalmát, amilyenre akarja, így én ráhagytam volna.

Igazából azt mondanám, hogy egy szokványos kis szerelmes történet.

A karakterek kicsit sablonosak, a szokásosak: főhős lány, aki küzd a világ ellen, dögös pasi, akiről persze semmi mást nem tudunk meg, csak hogy jól néz ki, idegesítő ex, akiről nem derül ki, szegény dögös pasi egyáltalán hogy bírta elviselni, zsarnok szülők, bölcs testvér.

Az írásmódod olyan szempontból jó, hogy részletes, sok információt megtudunk, könnyed és olvasmányos.
Viszont találtam benne néhány típushibát, amik gyakran előfordulnak. Amikor párbeszédet írsz, akkor a beszélő részt lezáró gondolatjel elé nem kell kitenni a pontot. Más írásjeleket ki szokták, de ezt nem. Sokszor előfordul, hogy külön írsz olyan dolgokat, amik egyben lennének helyesek. Alapvetően úgy van, hogy ha az igekötő az ige előtt van, akkor egybe kell írni, ha mögötte, akkor külön. Például: bemegy -> egyben, megy be -> külön. Vesszők is sokszor hiányoznak olyan helyekről, ahol kellenének. Figyelj rá oda, hogy két ige sosincs egy tagmondatban!
Amiért pedig nagyon haragszom, és még soha nem is láttam olyannál, aki így tud írni, hogy nem használod helyesen a -ban, -ben és a -ba, -be toldalékokat. Nagyon figyelj oda rá, mert többször volt helytelen, mint helyes! Például: semmi sincs rendben, körbevezet a suliban, szünetekben is összefutunk, stb.
Azt ajánlanám, kérj meg valakit, aki vállal bétázást, hogy nézzen rá. Sok dolga úgysem lenne vele, de ami hiba van benne, az nagyon szemet szúró, különösen ez utóbbiak.

Összegzés:

Nem egy rossz történet, nem véletlen vannak követőid, akik nagy buzgalommal olvasnak, de próbálj meg kicsit több egyediséget belevinni, és árnyald jobban a szereplőket!
A helyesírásra figyelj oda jobban!

De szívesen ajánlom azoknak, akik szeretik a szerelmes történeteket, amiben első látásra egymásba szeretnek, de még szenvedgetnek egymással :)

2 megjegyzés:

  1. Szia!:)
    Először is köszönöm a kritikádat!:)
    Én úgy tudom, hogy ha nem múlt el a gyerek 14 éves, akkor a szülők közös megegyezéssel helyezik el a gyereket valamelyik félnél vagy a bíró határozza meg, hogy kinél legyen. Ha a gyerek elmúlt már 14, akkor ő dönti el, hogy kinél szeretne lenni. Nekem elég sok osztálytársam szülei elváltak és ők mesélték, hogy mi hogyan van.
    Most, hogy így említetted a Greas-t, tényleg hasonlít egymásra a két történet, pedig nem is onnét vettem a sztorit. Igen, azzal én is tisztában vagyok, hogy egy kicsit sablonos, de ha jobban megnézzük, akkor valamennyi blog hasonlít egymásra a kezdésnél. Biztosíthatlak, hogy csak az eleje ilyen, most már a történet eljutott arra szintre, hogy már egyedi.
    A helyesírási hibákat már tegnap kijavítottam. Majdnem elájultam, amikor megláttam, hogy mennyi hibát vétettem, pedig ez nem szokott rám jellemző lenni. Ezután sokkal körülményesebben fogok áttekinteni az írásomat.
    Köszönöm a béta ajánlatot, de nincs szükségem rám. Csak jobban oda kell figyelnem.
    Még egyszer is köszönöm, hogy idő szakítottál a kritikámra!:)
    Puszi:
    Destiny

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen, örülök, hogy segíthettem :)
    Értem, köszönöm a felvilágosítást :)
    A sablonosságot nem bántásból mondtam, remélem tudod. Csodásan ki lehet ezt még bontakoztatni, csak legtöbben ha az eleje ilyen, akkor egyszerűen otthagyják :/ Pedig én is jól tudom, hogy egy jó történetet valahogy fel kell vezetni.
    További kellemes alkotást :)

    VálaszTörlés